12.21.2013

Layover in Vancouver



비행기안에서 자다가 앞에 컴터로 슈퍼배드 보다가 밥먹고 자다가 또 밥먹으니까 도착! 나는 직항이 아니라서 밴쿠버 공항에서 열시간 혼자 버텨야하는데 여긴 크리스마스 분위기로 너무너무 행복하다
Sleep-watching Despicable Me-dinner-sleep-breakfast and now I arrived at the Vancouver airport! I have a 10hr layover here so i was worried that I might get bored, but in here, there's Xmas everywhere!

(Sorry I was on a moving walk)



아 그리고 내가 여태 먹어본 기내식 중에 멀미안하고 맛있게 먹은 기내식은 첨이었다
Everytime I try the food that the airline offers, it just didn't satisfy my appetite but this was different. Air Canada rocks

Beef, tiramisu, kimchi, salad, wine


이건 내가 창가 자리에 앉아서 본 누구나 다 찍는다는 식상한 비행기 날개+하늘 사진
This is the view from my window seat

Basic iPad camera application

Procam with filter



비행기가 너무 흔들려서 아침에 커피를 못마신터라 내리자마자 커피를 찾아 헤매니까 어느나라에나 다 있다는 스타벅스가 있당ㅎㅎㅎ
Since there was a severe turbulence, I couldn't get coffee for breakfast so I rushed into Starbucks right away



아 그리고 난 그냥 mp3 파일 틀어놓은줄 알았는데 라이브로 공연을 하고있었당ㅎㅎㅎ 재지한 블루스풍의 캐롤이랑 내가 좋아하는 분위기의 노래! 그리고 여자 보컬분 목소리가 너ㅓㅓㅓㅓㅓ무 좋아서 그냥 앞에 죽치고 앉아서 들었다. 피아노 치시는 남자분도 Charlie Brown Christmas 치실때 진짜 익살맞았다. 저런 공연 하고싶다!
Oh and there was music everywhere in the airport so I just thought it was a music file but it was a live concert. They were a Jazzy blues band and they performed some carols and song I like(like Ain't no sunshine)! That female vocalist has A VOICE!!! And when the pianist played Charlie Brown Christmas, I really imagined Snoopy running down the street. I wanna do such concert someday.




I'll post a lot coz I really need something to do right now.




No comments:

Post a Comment